Se stie ca mie imi plac doua tipuri de caroserie – ori break/estate/combi, ori cea cu doua locuri, coupe. Motivele sunt multiple, dar cred ca unul dintre ele este ca rar plec de acasa fara bicicleta, echipament de alergare, inot sau ski. Iar pentru asta-mi trebuie spatiu. Asa ca hai la drum cu noul Renault Megane GT Estate

Dupa ce am avut o super experienta in Spania cu fratele mai vitaminizat si dopat al GT-ului, adica noul Renault Megane RS, a sosit momentul sa merg cu masina constructorului francez care are tot ce mi-as dori – motor mic pe benzina, dar suficient de puternic (1600cmc si peste 200CP), break si roti viratoare pe spate, gratie sistemului 4 Control.

Imi place mult acest nou sistem pe care il stiu de la hatchbackul cu care am facut sute de kilometri de teste si demonstratii pentru diefrite categorii de soferi. Ai o senzatie aparte cu acest sistem pentru ca masina vireaza mai repede si are o manevrabilitatea mai mare. Iar daca disecam subiectul, o manevrabilitate mai mare conduce la o siguranta sporita in trafic, pe langa restul avantajelor. Diferenta este uriasa si am experimentat-o atunci cand dupa cateva zile bune alaturi de 4 Control m-am intors la sistemul clasic cu punte fixa – senzatia este ca ai directia stricata 🙂 Sistemul 4 Control mai poate fi intalnit la Renault Talisman, Renault Espace si, bineinteles, la noul Renault Megane RS.

Conform listei de optionale, masina poate fi dotata cu pavilion vitrat, sistem audio Bose, Head Up Display, dar si sistemul R-Link insostit de tableta uriasa dispusa pe verticala, full touchscreen si jante de 18 inch. Un alt element foarte important in familia mea, de fapt pentru juniorul nostru, este reprezentat de lumina ambientala de pe usile fata si spate. Paleta de culori a acestor lumini este variata si reprezinta acea tusa de personalizare a masinii la interior pe care o poti schimba in functie de starea de spirit. Modurile in care poti conduce aceasta masina sunt Confort sau Neutru (atunci cand vrei sa obtii un consum decent si calatoria este pe un drum public) dar si Sport pentru cand vrei sa eliberezi niste adrenalina pe vreun circuit. Fiind un fin aparator al sigurantei rutiere, recomand folosirea cu masura si responsabil a modului sport pe drumul public, dar cu insistenta si apasare pe circuit. Tot in modul sport te poti bucura de sistemul launch control care te face sa fii rapid la startul de pe circuit. Si ma repet, launch controlul nu este in pachetul standard pentru a fi folosit la plecarile de la semaforul de pe Calea Victoriei. Este in pachetul e baza insa pentru a te putea bucura de el pe un drum inchis circulatiei publice. Scaunele profilate au o sustinere laterala foarte buna, iar tetiera este integrata – un lucru care-l impiedica pe juniorul meu sa vada in fata 🙂 Dar se va obisnui… Volanul are sigla GT, iar restul comenzilor sunt la indemana, iar padelele destul de late nu pot fi ‘ratate’ atunci cand te infierbantezi pe vreun viraj (de pe circuit, desigur) Consumul obtinut in conditii de utilizare legala este de 6.9 – 7.1 litri/100km cu rulaj urban si extra urban. Desigur ca folosirea masinii in modul Sport atrage consumuri mari, dar tine mult de stilul de condus, forma circuitului, etc.

Si acum, sigur o sa ma intrebi: pai bai fratioare, de ce sa-mi iau masina de 200CP si sa merg cu ea cu viteza legala + max. 10km/h. Simplu, si altii pot si e important sa ajungi in siguranta la destinatie. Placerea de a avea un motor puternic, supralimentat este cu mult superioara chiar si daca circuli legal. Iar ca exemplu vi-i pot arata cu degentul pe elvetieni care au toate masinile pamantului, insa in marea majoritate in varianta RS, ST, AMG, S line, M Power, Nismo, GT, Sport, etc. Iar Politia cam someaza pe acolo 🙂

In loc de concluzie, Renault Megane GT Estate este ideala pentru un sofer caruia ii place stilul sport, dar care vrea sa se bucure si de un spatiu suplimentar de depozitare pentru tot felul de activitati. Iar daca familia soferului respectiv are si copii, cu atat mai potrivit. In portbajaj e poate ridica un soi de stavilar care-l face modular si poti cu usurinta sa depozitezi lucruri care sa nu se balangane de colo-colo. Colegul meu de birou, Dragos, printre altele testeaza de fiecare data spatiul destinat persoanelor de pe bancheta din spate si a fost incantat; a aprobat pozitiv cum s-ar zice 🙂 Ce-ar mai fi de spus este ca daca tii activata optiunea ‘tine de banda sau semnalizeaza ca altfel iti tai muzica’ garantez ca in maxim 2 zile, precum catelul lui Pavlov, vei semnaliza in orice context. Adica are si veleitati didactice masina asta… Bine, hai, daca ai citit pana aici, iti zic si de Cruise Control adaptiv care te ajuta sa conduci confortabil (masina accelereaza si franeaza identic cu masina din fata ta) iar la capitolul smart, avem recunoasterea semnelor cu limitele de viteza – este foarte utila la noi unde aceste semne sunt de obicei amplasate ridicol de incomode vederii.

Ce mi-ar mai fi placut in plus: sa aiba hayon cu actionare electrica si volan incalzit pentru ca sincer fiind 🙂 sufar de maini reci.

Drumuri bune,

Alex.