Ce sa faci cand esti in vacanta la ski, dar afara burniteaza si e ceata. Simplu, stai la adapost, bei un espresso cum doar italienii stiu sa-l faca si scrii pe blog. De data asta despre Renault Megane Sedan.

Pentru cei care au deschis internetul mai tarziu, seria asta de episoade este despre latura ergonomica a masinilor pentru cei care fac sport la nivel de amatori, iubesc natura si au nevoie de spatiu pentru familie si accesoriile aferente.

Fata de articolul anterior in care povesteam despre noul Renault Megane Estate, acum am primit pe mana varianta Sedan. La o prima vedere, este destul de greu s-o deosebesti de fratele mai mare Talisman, tocmai de aceea eu am poreclit aceasta masina ‘Minion-Talisman’ Adica o caroserie in 3 volume, care are iz managerial, dar nu atat de mare precum Talisman. Recunosc ca noile blocuri optice de la Renault ma atrag ca un Magnet. Farurile oricand, iar stopurile pe timp de noapte. Poate si pentru ca-mi reperez mai usor sotia pe DN1 in drumul catre casa 🙂

Revenind la Megane Sedan, mi se pare ca este o masina de om ‘serios’, adica nu e nici break (ceea ce demasca o inclinatie catre altfel de activitati fata de cele obisnuite), dar nici ‘taiata de fund’ cum se zice in popor 🙂 Practic, partea frontala este comuna pentru cele trei modele, difera spatele. Iar ca sa nu mai bat apa inutil si nici sa nu te tin cu ochii-n text prea mult, zic doar ca daca distinsul croitor al acestei masini decupa hayonul astfel incat sa se deschida cu tot cu luneta, era fix pe calapodul meu. Sigur, bachtea se rabateaza usor, asa incat incape o bicicleta (chiar daca este a juniorului) insa spatiul de incarcare nu este prea generos.

Este cu vreo 30cm mai lunga decat noul Megane si daaaaaaaaaaaaa, capacul portbagajului se deschide trecandu-ti piciorul pe sub spoilerul spate.

Concluzia mea pe scurt:

+ scaun confortabil cu masaj de trei tipuri si super incalzit

+ buzunare de depozitare destul de generoase (dar nu pentru apa)

+ loc suficient pentru ocupantii locurilor din spate

+ spatiu decent pentru a te schimba de haine inainte sau dupa antrenament

+ ‘cheie plata’ pe care o poti pune in orice buzunar si nu deranjeaza nici pe bicicleta si nici la alergare

+ masina se inchide cand de indepartezi de ea – nu odata am patit sa imi pun manusile, casca, sa fiu deja pe bicicleta si sa-mi amintesc ca trebuie sa scot cheia din buzunarul de la spate sa apas ‘lacatelul’

+ bancheta spate se rabateaza 1/3 si 2/3 la o simpla actionare a unei clapacioace

+ in functie de starea de spirit, poti schimba culorile ambientale din interior (rosu, galben, verde, albastru si violet)

+ functia cruise control adaptive te scuteste de batai de cap si pe langa confort este o optiune care tine si de siguranta

+ suportul pentru pahare este modular si adaptabil – sta bine paharul cu cafea

+ ochii frumosi vad bine zice o vorba – asa e si cu farurile xenon ale Megane-ului

+ recunoasti de la o posta un Megane dupa forma blocurlor optice, mai ales dupa cele din spate

+ este masina care te invata incet si sigur sa semnalizezi datorita optiunii ‘tine-ti banda sau semnalizeaza daca vrei sa nu-ti intrerup muzica’ 🙂

+ consum mic (5,8% mixt) ceea ce te atrage sa tot pleci la drum

+ multe optiuni in meniul tabletei, dar si pe display-ul din spatele volanului

+ are hayon actionat electric la o simpla trecere a piciorului pe sub spoilerul spate

………………………………………………………………………………………………………………………………

– buzunarele de usi nu pot gazdui sticle cu apa mai mari de 500ml sau bidoane de hidratare

– nu exista optiune de volan incalzit

Drumuri bune!

Alex.

 


Related posts: